Kopalnia Guido, Poziom 320
Sobota, 28 stycznia 2017
START godz. 22:00, zjazdy pod ziemię odbywają się w godz. 20:15 – 21:45.
Bilety: 30 zł / os. Kup bilet online>>>
Bilety do nabycia on-line lub w kasie Kopalni Guido. Ilość miejsc ograniczona.
Informacja biletowa: 32 271 40 77.
Folkowo-rockowy początek roku w Kopalni Guido - koncert Żywiołak 320 metrów pod ziemią!
Zespół Żywiołak powstawał od 2005 roku. Początkowo jako duet dwóch muzyków: lirnika Roberta Jaworskiego – grającego wcześniej m.in. w zespołach takich jak: Ich troLe, czy Kapela ze Wsi Warszawa, oraz Roberta Wasilewskiego współzałożyciela i gitarzysty zespołu Open Folk.
Niemalże cały rok 2005 to żmudna współpraca tych dwóch muzyków, do których stopniowo dołączają dwie wokalistki: Anna Piotrowska i Izabela Byra oraz pasjonat etnicznych instrumentów perkusyjnych: Maciej Łabudzki. W tym składzie zespół dokonuje rejestracji swej debiutanckiej EP'ki „Muzyka psychodelicznej świtezianki” oraz niedługo później longplaya „Nowa Ex – Tradycja”. Od lata 2008 dotychczasowego bębniarza w zespole zastępuje nowy (tym razem perkusista) Maciej Dymek. Od 2011 r. na potrzeby nowego koncept-albumu „Globalna Wiocha” w zespole pojawiają nowe wokalistki: Monika Wierzbicka (Nina Nu) i Karina Kumorek (Kara). W tym składzie zespół występuje do lata 2013 r. Po tym czasie drogi dotychczasowych muzyków się rozchodzą. Robert Wasilewski – jeden z założycieli zespołu zakłada projekt Warszał . W 2014 r. – twórca zespołu Robert Jaworski powołuje nowy skład nawiązujący muzycznie do wczesnych dokonań zespołu. Od tej pory oprócz R.Jaworskiego tworzy go występująca wcześniej gościnnie wokalistka i skrzypaczka – Olga Rembowska, wokalistka Wiktoria Kwiatkowska, gitarzysta Kamil Strzyżewski oraz perkusista Michał Stawarz.
Gdy gra Żywiołak, kruszą się ściany, pękają mury i serca, a widzowie dostają szału – uważa Zbigniew Hołdys.
Muzyka Żywiołaka to wypadkowa wielu, na pierwszy rzut oka niemożliwych do połączenia gatunków muzycznych, takich jak: folk, punk, rock, metal, techno czy drum’n’bass. Artyści sięgają do techniki dub, polegającej na przetwarzaniu nagrań na żywo lub w studiu w celu wyeksponowania wybranego elementu utworu w oryginale pozostającego na dalszym planie, np. sekcji rytmicznej (...) Niejednego słuchacza, nawykłego raczej do uporządkowanego baroku czy ekspresyjnego tanga, przejdzie dreszcz podczas słuchania „Muzyki psychodelicznej świtezianki” czy „Ballady o głupim Wiesławie”. – Gazeta Wyborcza
ZAPRASZAMY! Bilety: 30 zł / os. Kup bilet online>>>